Wilt u online bestellen en heeft u vragen over de transportkosten, levering, welke hoeveelheid u moet bestellen? Of heeft u andere vragen over zand, grind, grond of beton? Hoe zit het met container verhuur? Op deze veel gestelde vragen pagina geven we de antwoorden hierop.
Door levering 1 dag eerder of later te kiezen kunnen we efficiënter plannen. Daardoor minder ritten, minder uitstoot, maar ook minder kosten. Goed voor het klimaat.
Dus als u niet precies op een specifieke dag geleverd hoeft te hebben, pakt u al snel een leuke korting mee van €4,00 per m3.
Ook bij het huren van een container ontvangt u €4,00 korting per container.
Kiest u voor bijvoorbeeld voor woensdag, dan zijn dinsdag en donderdag de alternatieve dagen waarop we uw bestelling leveren. Kiest u voor vrijdag, dan zijn donderdag en maandag de alternatieve dagen. Kiest u voor maandag, dan zijn vrijdag en dinsdag de alternatieve dagen.
Als u niets hoort leveren we op de door u gekozen dag. U krijgt bericht wanneer we op een andere dag leveren.
U kunt voor deze optie kiezen bij het afrekenen en het selecteren van de gewenste leverdag.
Dat is niet nodig! Onze prijs is transparant. U kunt uw (rit)prijs gemakkelijk zelf berekenen in de webshop.
Selecteer de gewenste producten en hoeveelheden, en hoe u deze geleverd wilt hebben. De website berekent bij de afrekenen pagina op basis van het adres wat u invoert de ritprijs en hoeveel ritten er nodig zijn om uw bestelling te leveren.
Als u akkoord bent met de prijs kunt u de levering plannen, aangeven of u wel of niet aanwezig bent bij het lossen, de bestelling voltooien en afrekenen via iDeal.
U ontvangt een orderbevestiging met alle ordergegevens inclusief een pdf factuur via de mail.
Wij leveren betonproducten gerelateerd aan de wegebouw: stelspecie, stampbeton en stabilisatie zand.
Dus geen betonmortel voor de bouw. Deze producten bevatten cement en harden relatief snel uit, dus z.s.m. verwerken na aflevering.
Alle cementgebonden producten worden geleverd met een eigen verklaring.
Bekijk het assortiment betonproducten
Dat is op zich niet nodig. Als u er maar voor zorgt dat er ruimte is om te storten op de gewenste plek. Uw bestelling wordt zo dicht mogelijk bij het opgegeven adres gelost. Als u speciale wensen heeft kunt u dit doorgeven bij het afrekenen in het veld ‘opmerkingen voor de chauffeur’. Meestal is het wel duidelijk waar gestort moet worden, maar eventueel kunt u met stoepkrijt of lint de gewenste plek markeren.
1 kuub zand kost € 22,80 excl. handling en transportkosten.
Belangrijk om te weten is dat het grootste deel van de kosten bestaan uit de transportkosten. Voor een kuub zand met een scherpe prijs zoek je daarom het liefst een zandleverancier bij je in de buurt. Ons motto is ‘Lokaal geleverd, scherp geprijsd’.
Daarnaast is de leverwijze van invloed op de prijs; los gekiept, uitgeknepen met de boordkraan of verpakt in een BigBag. Alle onze productprijzen zijn te vinden in de webshop.
Dat kan zeker, u kunt dit in de webshop aangeven bij het gewenste product. U kunt tot 10 BigBags per rit bestellen.
Kuub of m3 is de eenheid waarmee volume wordt uitgedrukt. U bestelt het aantal kuub (m3).
Vermenigvuldig lengte x breedte x hoogte om het aantal kubieke meters (m3) te berekenen:
Lengte in meters x breedte in meters x hoogte in meters = volume in m3
Bestel iets extra vanwege het inklinken
Houd er rekening mee dat zand en grond ‘inklinkt’. Inklinken betekent dat de gestorte hoeveelheid inzakt als het op de plaats van bestemming is gestort of geschept. Bestel daarom 20% meer dan het berekende volume:
Volume in m3 + (volume in m3 x 20%) = te bestellen aantal m3.
Dit komt trouwens niet heel precies, reken een beetje ruim en rond af op hele of halve kuubs. Dus als u met bijvoorbeeld 15% mooi rond uitkomt is dat mooi genoeg. Bestel alleen niet te weinig, want is zonde (en duur) als we twee keer moeten rijden omdat er net te weinig blijkt te zijn…
Rekenvoorbeeld
Stel u wilt straatzand bestellen voor uw nieuw aan te leggen terras van 3m bij 4,5m. Dan berekend u de benodigde aantal m3 (of kuub) als volgt: Bepaal eerst de oppervlakte en vermenigvuldig dit met dikte van op te hogen oppervlak.
Bepaal de oppervlakte: Meet hiervoor de lengte en breedte op in meters en vermenigvuldig deze met elkaar, in dit geval:
4,5m. x 3m. = oppervlakte van 13,5m2 (m2 is vierkante meter).
Bepaal nu de ‘dikte’ (hoogte) van het op te brengen straatzand. In dit geval willen we een dikte van 25cm oftewel 0,25m. Dit vermenigvuldigen we met de oppervlakte:
13,5 x 0,25 = 3,4m3
Omdat het zand nog inklinkt tellen we er 20% bij op.
3,4 x 20% = 0,7
0,7 + 3,4 = 4,1m3
We willen niet te weinig bestellen, als we naar een heel of half willen afronden komen we uit op 4m3, de benodigde hoeveelheid 😉
Dat kan. U kunt verschillende soorten containers bij ons huren, kijk hier voor meer informatie over containerverhuur.
We nemen de volgende afvalsoorten in:
Puin, Grond, Groenafval, A/B hout, Bouw- en sloopafval en Restafval.
Heeft u ook zand, grond of een andere grondstof nodig?
Dan kunt u bij ons in één bestelling aanvoer en afvoer combineren. Bij het brengen van de container nemen we gelijk uw bestelde grondstof voor u mee.
Bekijk de containers
Wat er wel en niet in de container mag verschilt per afvalstroom. Bekijk hier de acceptatievoorwaarden.
Als de container niet voldoet aan de acceptatievoorwaarden kunnen er kosten in rekening worden gebracht.
Een container mag tot maximaal 25 cm boven de rand worden beladen, mits dit deugdelijk gebeurd (zodat materiaal stabiel ligt en er bij het optrekken van de container niet afvalt). We moeten er eenvoudig een afdekkleed overheen kunnen trekken. Afval wat er bij optrekken van de container afvalt, wordt niet door ons meegenomen.
Ja, als huurder bent u verantwoordelijk in geval van brandschade, diefstal, lakschade of andere calamiteiten.
Nee dat mag niet. U moet de container laten staan op de plek waar onze chauffeur deze heeft neergezet.
Vrachtwagens zijn (zeker volgeladen) relatief zware voertuigen met een hoge aslast. Niet ieder type verharding is geschikt om overheen te rijden.
Een trottoir van betontegels 30x30x4,5 cm bijvoorbeeld is niet geschikt om overheen te rijden, tegels kunnen knappen of onregelmatig gaan liggen. Dit veroorzaakt een gevaarlijke situatie in de openbare ruimte.
Ook bij het afzetten en optrekken van de containers kan enigszins schade (krassen) ontstaan (vooral bij de inloopcontainers).
Wij nemen geen verantwoordelijkheid voor deze schades.
Als u via de webshop bestelt kunt afrekenen via iDeal. Zodra u de bestelling heeft voltooid ontvangt u een orderbevestiging met pdf factuur via de mail.
U kunt een bestelling 24 uur voor levering nog zonder kosten annuleren. Indien de vrachtauto eenmaal geladen is, zullen de ritprijs en de kosten voor het afstorten voor uw rekening komen. Neem om uw bestelling te annuleren zo snel mogelijk contact op. Zie ook onze algemene voorwaarden.
Los gestort en uitgeknepen met de boordkraan materiaal kan niet teruggenomen worden i.v.m. het risico van vermenging met de ondergrond van de losplek die ontstaat bij het losstorten en uitknijpen. Het is wel mogelijk dat u het los gestorte of uitgeknepen materiaal door ons laat afvoeren. Neem hiervoor contact met ons op zodat we op afvoertarief het materiaal kunnen afvoeren.
U kunt uw grondstoffen op 4 verschillende manieren door ons laten leveren.
1. Los gekiept: Dit is de standaard levering, zonder meerkosten en daarom het goedkoopst. Uw bestelling wordt los gekiept voor uw huis. Onze kiepwagens leveren van 0,5 t/m 22 kuub per rit. Kies deze optie als u 1 soort bouwgrondstof bestelt. Als u 2 of meer bouwgrondstoffen los laat kiepen, mengen deze bij het vervoer en het kiepen door elkaar. We adviseren bij het bestellen van 2 of meer bouwgrondstoffen daarom minimaal één van de producten in BigBag te laten leveren. Voor deze optie hoeft u niets aan te vinken.
2. Los gekiept in een container: Als u een container huurt kunt u een bouwgrondstof mee laten leveren. Op deze manier betaalt u in plaats van 3 ritten (plaatsen container, ophalen container leveren bouwgrondstof), slechts 2 ritten (dat scheelt toch mooi één keer de ritprijs). Uw bouwgrondstof wordt dan gestort vóór het plaatsen van de container. De hoeveelheid bouwgrondstof die je kunt bestellen verschilt per container en het is alleen mogelijk 1 soort bouwgrondstof mee te bestellen (bij meerdere bouwgrondstoffen zouden deze mengen bij het vervoer en het storten). Voor deze optie hoeft/kunt u niets aan te vinken.
3. Lossen met de boordkraan: Ideaal als het zand direct op de gewenste plek gestort moet worden. Met onze lange boordkraan arm kunnen we tot wel 5 meter naast de vrachtwagen op de gewenste plek storten. Extra voordeel is dat u zichzelf het kruien bespaart! Lossen met de boorkraan kan van 0,5 t/m 12 kuub per bestelling. Deze optie moet worden aangevinkt.
4. Levering in BigBag: Wilt u verschillende soorten grondstoffen bestellen? Overweeg dan levering in hele of halve BigBag. Uw bestelling wordt netjes verpakt bij u thuisbezorgd. Leveren in BigBag kan tot maximaal 10 kuub/BigBag’s per bestelling. Deze optie moet worden aangevinkt.
Alle vrachten kunnen, indien er voldoende ruimte en de locatie goed bereikbaar is, los gekiept worden. U hoeft dan bij het product niets aan te vinken.
Vink alleen een optie aan als u uw bestelling wilt laten lossen met de kraan óf als u de bestelling wilt in bigbags geleverd wilt hebben.
Vinkt u deze (extra) opties niet aan wordt de bestelling achterover van de vrachtwagen gekiept.
Dat is op zich niet nodig. Als u er maar voor zorgt dat er ruimte is om te storten op de gewenste plek. Uw bestelling wordt zo dicht mogelijk bij het opgegeven adres gelost. Als u speciale wensen heeft kunt u dit doorgeven bij het afrekenen in het veld ‘opmerkingen voor de chauffeur’. Meestal is het wel duidelijk waar gestort moet worden, maar eventueel kunt u met stoepkrijt of lint de gewenste plek markeren.
Nee dat is niet nodig en zelfs onhandig. Vaak wil men gestort hebben op een zeil of kleed om de ondergrond schoon te houden. Maar gaat u er maar vanuit dat de ondergrond schoon houden niet lukt en dat bij het opscheppen het zeil of kleed wordt beschadigd. Zonde van uw zeil of kleed. Eventueel kunt u de gewenste plek markeren met stoepkrijt of bijvoorbeeld afzetlint.
Dat is zeker mogelijk. Kiest u bij het selecteren van het product voor ‘lossen met de boordkraan’. Hiermee kunnen we vaak, mits de plek bereikbaar is, precies tot de gewenste plek komen.
Bij het afrekenen kunt u een foto van de gewenste plek bijvoegen.
We kunnen ‘leveren op de gewenste plek’ niet altijd waar maken. Daarom kunnen we dit niet garanderen. Soms kan het gewoonweg niet, omdat bijvoorbeeld de ondergrond te zacht is of wordt beschadigd als de vrachtwagen erover heen zou rijden. Ook mogen we niet over trottoirs rijden.
Maar in de 90% van de gevallen lukt het wel en doen we dit graag voor u!
Dat is zeker mogelijk. U kunt tot maximaal 12m3 producten per rit met elkaar combineren. Uw bestelling wordt gelost met de boordkraan.
Bij de maximale hoeveelheid van 12m3 liggen de producten tegen elkaar en mengen ze op dat punt een beetje. Als u beide producten echt ‘schoon’ geleverd wilt hebben kunt u (één van) de producten laten leveren in BigBag. U kunt per rit maximaal 10m3 in BigBags bestellen.
De levertijd tussen het plaatsen van de bestelling en de levering is minimaal 24 uur. U kunt daarbij aangeven of u ’s ochtends (tussen 8.00 en 12.00 uur) of ’s middags (tussen 12.00 en 15.45 uur) geleverd wilt hebben of dat het tijdstip op de gekozen dag niet uitmaakt. We doen altijd ons uiterste best in het gekozen tijdvak te leveren, maar heel soms lukt dit niet. In dat geval laten we u dit zo spoedig mogelijk weten.
Neem contact op als u eerder wilt hebben geleverd. Dan kijken we of dat misschien toch mogelijk is en als het mogelijk is leveren we natuurlijk met alle plezier!
U kunt de transportkosten zelf berekenen.
De transportkosten worden berekend op basis van de reistijd naar het door u opgegeven leveradres.
1. Selecteer het gewenste product
2. Vink eventueel leveren in BigBag of lossen met de boordkraan aan
3. Zet op de bestellijst
4. Ga verder om het adres in te vullen
5. De webshop berekent nu de ritprijs op basis van de reistijd
6. Als u akkoord bent met de prijs, kunt u de bestelling voltooien door af te rekenen via iDeal
Als u een container huurt betaald u twee keer de ritprijs, namelijk (1) voor het brengen en plaatsen, en (2) als de container vol is, voor het ophalen en afvoeren. Een voordeel is dat u bij het brengen en plaatsen een bouwgrondstof mee kunt laten leveren. Daarmee spaart u de ritprijs voor het apart laten leveren van de bouwgrondstof uit.
Wij leveren aan zowel de particuliere als zakelijke markt.
G. Hellinga doet veel meer dan alleen handel, kijk voor een overzicht van al onze activiteiten op: ghellinga.nl
Bekijk de kaart met ons levergebied op de pagina ‘Levergebied‘. Hoe dichterbij u woont, hoe korter we onderweg zijn, hoe lager de ritprijs. Als u op de afrekenen pagina uw adres invoert wordt automatisch de ritprijs en het aantal benodigde ritten berekend.
Dit komt bijna altijd omdat de postcode niet (goed) is ingevuld. Vul daarom alle adres velden goed in.
Als u geen ritprijs ziet na het invoeren van uw adres, controleer dan of u straatnaam, huisnummer, postcode en plaats goed heeft ingevuld.
Als u heeft gekozen voor ‘verzenden naar een ander adres’, controleer dan ook of hier straatnaam, huisnummer, postcode en plaats goed zijn ingevuld.
U vindt de ritprijs in het kosten overzicht onder het kopje subtotaal.
Heeft u alle velden goed ingevuld en ziet u nog steeds geen prijs? Neem dan contact met ons op.
Nee, wij leveren (nog) niet op zaterdag. Wij leveren van maandag t/m vrijdag. Op de afrekenpagina ziet u bij het selecteren van de leverdatum een overzicht van beschikbare data.
Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op